streda 19. októbra 2011

Bublina 2.0 nám uz začína praskať.

Zlaté časy start-upov pomaly končia a ich prehnané nároky na financovanie podnikania s teplou vodou tiež.
Lupa uverejnila článok Internetové startupy najely na finanční mělčinu, napsal Wall Street Journal rozoberá tu narastajúcu nechuť investorov investovať peniaze do veľmi pochybných projektov.

 
V poslednej dobe som túto tému trosku viacej sledoval a osobne zastávam názor, že podnikanie založené čisto na sociálnych sieťach z dlhodobého pohľadu nemôže byť rentabilné a nie každý start-up raz bude Facebook alebo Google. Projekty ktoré som videl boli možno úžasné pre zakladateľov a pár fanúšikov ale chýbal im reálny podnikateľský plán (nie taký popísaný do detailov z veľa nič nehovoriacimi finančnými tabuľkami). Väčšinou im chýbal zdroj príjmov, nie všetko sa dá financovať reklamou.

Táto nechuť investorov sa dala očakávať, určite sa veľakrát popálili keď takto postupne ustupujú od rozsiahlych investícii do amerických start-upov. To by mohla byť príležitosť pre Slovenské a České start-upy, ktoré nemajú prehnané finančné nároky a zároveň majú reálny business podložený návratnosťou.
Takéto spoločnosti budú určite zaujímavé pre amerických investorov, ktorý hľadajú nové príležitosti v Európe.